İstanbul Özel Halk Otobüsleri Esnaf Odası (ÖHO) ve Özulaş Toplutaşım A.Ş. Başkanı Göksel Ovacık, Özel Taşımacı İşletme ve Hak Ediş Sistemi (ÖTİS) ile ilgili İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) meclisinde oy birliği alınan karar ile ilgili hayırlı olsun dileklerini sunarak emeği geçenlere teşekkür etti
Başkan Ovacık; ’’Görüşmelerine Eylül 2021 ayında başladığımız ÖTİS 2022 yılı maliyet güncellemeleri, İBB Meclisinin Şubat ayı olağan toplantısında görüşülerek kabul edildi. Hayırlı ve uğurlu olsun.
Yaklaşık 5,5 ay süren görüşmeler pandemi süreci ve ülkemizin içinde bulunduğu, bütün kesimleri olumsuz etkileyen Ekonomik durumun etkisi ve baskısı altında gerçekleşti. Elbette yapılan güncelleme miktarı taleplerimizin ve olması gereken rakamların altında gerçekleşti. Bu nedenle de memnun olduğumu söyleyemem.
Ancak özellikle kar payı ödemesinde 01.01.2022 tarihinden itibaren artık normale (Sabit Maliyetlerin %50’si) dönüyor olmamız ve günleme kriterlerinin açıkça belirtilmesi memnuniyet vericidir.
Buna göre;
- Pandemi nedeniyle başlangıcından beri fedakârlık yaptığımız Kar Payı 01.01.2022 tarihinden itibaren normal olarak Sabit Maliyetlerin %50’si olarak uygulanacaktır.
- Ayrıca Temmuz 2021 ile Aralık 2021 ayları arasındaki 6 aylık sürede, daha önce 9 bin TL olarak uygulanan kar payı 13 bin TL’ye çıkarılmıştır. Dolayısıyla da geriye dönük olarak araç başına 24 bin TL civarında kar payı farkı alacağımız oluşmuştur.
- Amortisman bedeli güncellemesi 1 yaşındaki aracın piyasa bireysel satış bedeli üzerinden (%10 hurda düşülerek) hesaplanmış ve ödeme süresi esnafımızın ağırlıklı talebine binaen 12 yıla çıkarılmıştır. Dolayısıyla da 2011 model araçlar 2023, 2012 model araçlar ise 2024 sonuna kadar amortisman ödemesi almaya devam edeceklerdir.
- Vergi maliyeti ile alakalı olarak İETT ile aramızda hep bir tartışma konusu var idi. Bu husus ta İBB Meclis kararına sarih bir şekilde yazılarak ve Damga Vergisi de eklenerek çözümlenmiş oldu.
- Ayda 1 gün rotasyonda planlanarak bakım ve onarım iznimiz olacaktır.
- Takip eden sözleşme dönemleri için güncelleme kriteri olarak TUİK Üretici Fiyat Endeksi Meclis kararına yazılarak güncelleme miktarı pazarlık konusu olmaktan çıkarılmıştır.
- Yine yakıt ödemesi hesaplamasında kullanılan ve yetersiz olan KM başına asgari mazot tüketimi miktarı 0,33 LT iken 0,35 Litreye çıkarılmıştır.
- Aylık 7.000 KM den fazla yapılması halinde geçen kısmı için ödenen bakım katsayısı artırılmıştır.
- Sistemden çıkan işletmeci tekrar dönmek istediğinde her hangi bir şart ve süreye bağlı olmaksızın tekrar sisteme dönebilecektir.
Olağanüstü şartlar elbette olağanüstü sonuçlara neden olmaktadır. ÖHO İşletmecileri olarak 1 asırdan beri, dün, önceki gün ve bugün kentimize ve insanımıza hangi hassasiyetle hizmet verdik isek aynı sorumlulukla ve en kaliteli bir şekilde işimizi yapmaya devam edeceğiz. Hak edişlerimiz geç ve eksik ödendi. Sabır gösterdik, fedakarlık yaptık, giderlerimizi borçlanmak suretiyle karşıladık ve bir gün dahi hizmeti aksatmadık. Bizim bu sorumlu anlayışımızı halkımız da idare de gördü. Biz yapmamız gerekeni yaptık. Ancak görüşmeler esnasında idarenin tutum ve davranışı karşısından kırgın ve üzgün olduğumuzu da ifade etmeliyim. Bundan sonra aynı olumsuz tutumun sürmemesini ve idarenin kamu hizmeti sorumluluğunu öne alacağını diliyorum.
Bu vesileyle beklentilerimizi tam olarak karşılamamış da olsa son dakika uzlaşmasıyla hep birlikte alınan karardan dolayı İBB Başkanımız Sayın Ekrem İMAMOĞLU başta olmak üzere, İBB Meclis Üyelerimize, Partilerimizin Guruplarına Komisyon üyelerimize İBB ve İETT Yöneticilerine, ÖHO şirket Başkanlarımıza ve yöneticilerine, kooperatif Başkanlarına, sabır ve anlayışlarından dolayı ÖHO İşletmecilerimize teşekkür ediyorum.
Artık idarenin başta biriken ödemeler olmak üzere ÖTİS çerçevesinde yapması gereken düzenlemeleri hızlı bir şekilde uygulamaya koymasını bekliyoruz.
Tekrar hayırlı ve uğurlu olsun’’, dedi
Etiketler : ÖTİS MALİYET GÜNCELLEMESİ HAYIRLI OLSUN